W zakres usługi zarządzania wchodzi:
- opracowanie wraz z Zarządem Wspólnoty "Statutu"
- opracowanie wraz z Zarządem Wspólnoty ewentualnych Regulaminów
- zarejestrowanie w WUS - w celu otrzymania REGONU
- pomoc w założeniu rachunku bankowego
- opracowanie zgłoszenia i zarejestrowania w Urzędzie Skarbowym wraz z ewentualnym zgłoszeniem VAT
- przygotowanie wraz z Zarządem Wspólnoty budżetu na rok bieżący
- usługi finansowe:
- pobieranie zaliczek na koszty utrzymania oraz opłaty eksploatacyjne
- płacenie zatwierdzonych rachunków
- przygotowanie półrocznych raportów o stanie rachunku bankowego
- wysyłanie upomnień o przekroczeniu terminów płatności
- dalsze postępowanie z zalegającymi z opłatami - do wytoczenia powództwa
- nadzór nad rachunkiem rezerw zgodnie z wytycznymi Zarządu
- rozliczanie kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej oraz opłat eksploatacyjnych
- przygotowanie wraz z Zarządem Wspólnoty rocznych budżetów
- prowadzenie dokumentacji rachunkowo - księgowej dla Wspólnoty zgodnie z przepisami rachunkowości
- usługi administracyjne
- - zawieranie i rozliczanie umów na usługi:
- wodociągowo - kanalizacyjne
- centralnego ogrzewania i centralnej ciepłej wody
- dostarczania energii do pomieszczeń wspólnych
- wywozu nieczystości stałych
- porządkowe związane z utrzymaniem czystości na obiektach i otaczającym je terenie
- przeglądów kominiarskich
- przeglądów gazowych
- przeglądów elektrycznych
- konserwacji anten zbiorowych
- konserwacji instalacji domofonowych i bram wjazdowych
- konserwacji i utrzymanie urządzeń technicznych zgodnie z wytycznymi dozoru technicznego (jeżeli urządzenia podlegają dozorowi)
- - przygotowanie i wdrażanie zebrań rocznych
- - udział w zebraniach Zarządu
- - udział w zebraniach Komitetów, jeżeli takie zostaną powołane (max 2 godz. miesięcznie)
- - sprawdzanie dokumentów, opracowanie regulaminów
- - odbieranie reklamacji i odpowiadanie na nie
- - zawaranie umów ubezpieczenia budynku
- - zbieranie ofert na usługi i ich rekomendowanie w celu trafnego wyboru
- - negocjacje kontraktowe
- - inspekcja na terenie nieruchomości wraz z przygotowaniem i wykonaniem niezbędnego protokołu zgodnego z prawem budowlanym
- - prowadzenie książki obiektu budowlanego
- Fizyczne wykonanie usług:
- - sprzątanie wewnętrzne i zewnętrzne
- - naprawy dróg i chodników
- - konserwacji i drobnych napraw budynku
- - konserwacji i drobnych napraw instalacji do wspólnego użytku:
- wodno - kanalizacyjnej
- elektrycznej
- odgromowej
- gazowej
- spalinowej i wentylacyjnej
- centralnego ogrzewania
- anten zbiorczych i domofonów
- dezynsekcja i deratyzacja
Wszelkie umowy i zobowiązania zawierane w imieniu Wspólnoty są uzgadniane z członkami Zarządu Wspólnoty.
Informujemy, że są to wszystkie i jedyne należności jakie płaci Wspólnota dla firmy UNIKOL jako zarządcy. Wszystkie pozostałe wydatki ponoszone przez Wspólnotę są bez żadnego pośrednictwa i dopłat, księgowane i wnoszone bez żadnych narzutów (zgodnie z art.185 ust.5 ustawy o gospodarce nieruchomościami Dz. U. j.w.).
Za obsługę robót wymienioną w punkcie 9 nasza firma nie pobiera żadnego wynagrodzenia ponieważ stronami w tych robotach i umowach jest Wspólnota i dany Zleceniobiorca ( wybrany zawsze za zgodą przedstawicieli wspólnoty ). Nie ma tu więc naliczanych opłat takich jak koszty pośrednie, koszty obsługi czy zysk.
|